سایت ساز یوتاب
بستن
img
img
img
img
همین حالا سایت خود را با این قالب بسازید
menusearch
neshat.utabweb.com

راهکارهایی مناسب کودکان برای صحبت کردن به زبان خارجی بدون ترس

۱۳۹۸/۶/۲۰ چهارشنبه
(2)
(0)
راهکارهایی مناسب کودکان برای صحبت کردن به زبان خارجی بدون ترس
راهکارهایی مناسب کودکان برای صحبت کردن به زبان خارجی بدون ترس

راهکار های کمک کردن به فرزندان برای صحبت کردن به زبان خارجی بدون ترس:


۱: سناریو ها و وضعیت ها:

آیا فرزند شما می تواند به سولات زیر به زبانی که مشغول یادگیری است جواب دهد؟

-اسم شما چیست؟

-حالتان خوب است؟

-چه مدت است که مشغول یادگیری این زبان هستید؟

-اهل کجا هستید؟

-چند سالتان است؟

سوالات پایه ای مانند سوالات بالا، بهترین نقطه شروع برای هر کسی هستند که مشغول یادگیری یک زبان خارجی است. زیرا این سوالات همیشه مشغول تکرار شدن هستند و این موجب می شود که کودک شما چند جواب همیشگی برای این دست از سوالات داشته باشد و این باعث می شود که به آن ها ثابت شود آن ها می‌توانند به آن زبان صحبت کنند.

وقتی فرزند شما بیشتر با زبان آشنا شد، این سوالات می‌توانند بسیار گسترده شوند. پرسیدن یک سوال راجع غذا می‌تواند شروع کننده یک بحث جذاب راجع به غذایی که آن ها دوست دارند شود. یا پرسیدن یک سوال راجع اوقات فراغت میتواند شروع کننده یک بحث طولانی راجع کارهایی که او دوست دارد در اوقات فراغت خویش انجام دهند شود.

از سوالات پایه‌ای که بگذریم به جملات کاربردی می‌رسیم. خیلی از بچه ها زبان را برای دلایل کاربردی مانند صحبت کردن یا رفع مشکل زبان مدرسه یا زندگی در یک کشور خارجی یاد می‌گیرند.

آیا فرزند شما می تواند سوالات زیر را متوجه شود و به آن ها جواب دهد؟

-ببخشید، قیمت این چند است؟

-ببخشید، دستشویی کجاست؟

-چگونه می‌توانم به رستوران بروم؟

-آیا می‌توانید من را راهنمایی کنید؟

توجه داشته باشید که مطالب بالا در خیلی از موارد بسیار کاربردی است ولی گاهی اوقات مکالمه به درستی پیش نمی‌رود مثل کلمه ای که ممکن است یک فرد پیر از آن استفاده کند یا لهجه غلیظی که یک راهنمای تور داشته باشد. به فرزند خود بگویید که این موضوع اشکالی ندارد و گاهی اوقات می‌توان مکالمه را آهسته‌تر پیش برد.

۲- آرامش داشته باشید و سخت نگیرید:
این ممکن است عجیب باشد ولی مهم است که فرزند شما بداند که مشغول مکالمه با یک فرد عادی است و قرار نیست این مکالمه برای او نمره یا تنبیهی داشته باشد. اشتباهات زیادی در هنگام اضطراب داشتن پیش می‌آید پس هر چه آن‌ها آرام‌تر باشند اشتباه آن‌ها کمتر می‌شود. آن ها را تشویق کنید که فکر کنند هر مکالمه‌ای تمرین زبان نیست بلکه فرصتی برای ارتباط با یک شخص دیگری است.

آن ها صدها مکالمه در حین یادگیری زبانشان خواهند داشت و هر چه آن‌ها جلوتر روند بیشتر حرفه‌ای می‌شوند. ممکن است در این راه آن‌ها اشتباهات زیادی کنند که اشکالی ندارد.

 

۳- پیروزی های کوچک را جشن بگیرید:
آیا فرزند شما توانسته خود را با زبان جدیدش به کسی معرفی کند؟

آیا او کلمه جدید یاد گرفته است؟

آیا در مکالمه اخیرش تمامی صحبت‌های طرف مقابل را متوجه شده است؟

در کل آیا توانسته است از عهده صحبت کردن به زبان خارجی بدون ترس برآید؟

هیچ کسی نسبت به کار های بالا در زبان مادری واکنشی نشان نمی‌دهد ولی این کار ها در زبان خارجی که فرزندتان مشغول یادگیری آن هست، پیروزی به حساب می‌آیند و به آن‌ها اثبات می‌کند می‌توانند از زبان خارجی در زندگی روزمره خود استفاده کنند. با فرزندتان جشن بگیرید! تلاش آن ها در حال ثمره دادن است!

 تست
تست
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر